Arvid Nilsson er en nordisk partner, som distribuerer højkvalitative produkter til fastgørelse via en pålidelig proces og en effektiv leveringskæde. Med professionelt og teknisk kyndigt personale kan vi tilbyde innovative løsninger indenfor fastgørelseselementer, som skaber værdi for vores kunder. Vores vision er at være den førende leverandør af fastgørelseselementer og fastgørelseselementrelaterede produkter til forhandlere i industri- og byggebranchen.
ÅRSRAPPORTVores firma blev grundlagt samme år som første verdenskrig sluttede, så vi har været en del af udviklingen af fastgørelseselementer længe nu. Det hele begyndte med, at Arvid Nilsson rejste fra Skåne til København og blev købmandslærling. 25 år gammel grundlagde han sit firma på Vesterbro i København.
Derefter voksede Arvid Nilsson og blev med tiden en toneangivende aktør på markedet. Gennem forskellige opkøb og egen vækst er koncernen i dag repræsenteret i Sverige, Norge og Danmark.
Kontakt os!For os på Arvid Nilsson handler Corporate Social Responsibility (CSR) om, at på en langsigtet og integreret måde give et positivt bidrag til det samfund, hvor vi arbejder.
Vores CSR-arbejde skal gøre en forskel på flere niveauer samtidig og gennemsyre hele vores organisation. Bestanddelene i vores CSR-arbejde er vores sociale ansvar, vores miljøansvar og vores samfundsansvar.
Allerede i 1953 besluttede vores grundlægger Arvid Nilsson sig for at tage et aktivt samfundsansvar. Han startede dengang en stiftelse med et mål om at støtte kampen mod cancer og hjertesygdomme.
I dag er det en selvfølgelighed for os at fortsætte i Arvids fodspor. I 2016 startede vi Screw Cancer, en indsamling, der støtter organisationer, som hjælper børn og unge, der er syge af cancer.
Alle indtægter fra salg af vores armbånd går ubeskåret til disse organisationer.
Køb dit armbånd her!
At tage et stort miljøansvar og at bidrage til en bæredygtig udvikling er en naturlig del af vores CSR-arbejde og hele vores virksomhed. Vores miljøansvar indebærer, at altid følge miljølovgivningen der, hvor vi arbejder, samt at stræbe efter at udvikle mere energieffektive, klimatilpassede og ressourcebesparende produkter og tjenester.
Som et eksempel på dette har vi valgt at udfase plast i vores emballage og har lanceret Arvid Nilsson Miljøboks – en miljøvenlig emballage, hvis funktion er lige så god som plast, men som ud fra et bæredygtighedsperspektiv er så meget bedre.
En anden vigtig del af vores miljøansvar er vores støtte til Naturbeskyttelsesforeningen og deres arbejde for et sundere hav.
Læs mere om vores Miljøboks!
Arvid Nilsson beskæftiger 50 personer fra Samhall, som ellers havde haft svært ved at komme ud på arbejdsmarkedet.
Vi tager også et lokalt samfundsansvar i Kungälvs kommune i form af Samfundskontrakten, et samarbejde mellem kommune og erhvervsliv, hvis formål er at mindste marginaliseringen i Kungälvs kommune.
Vores kvalitetsstyringssystem er tredjepartscertificeret i overensstemmelse med ISO 9001, ISO 14001 og ISO 45001.
ISO 9001-certificering indebærer, at vi arbejder efter et kvalitetssystem, som garanterer en høj og jævn kvalitet af vores arbejde og vores produkter.
ISO 14001-certificering indebærer, at vi arbejder løbende for at forbedre vores miljøpåvirkning.
ISO 45001-certificering indebærer, at vi arbejder løbende med at sikre, at arbejdsmiljøarbejdet udføres struktureret og systematisk i hele organisationen, fra ledelsen til den enkelte medarbejder.
Vores ISO-certifikaterVores virksomheds fantastiske medarbejdere er vores vigtigste styrke og aktiv. Vores medarbejderes indsatser, præstationer og samlede viden er afgørende for Arvid Nilssons succes. Vi er i dag cirka 50 medarbejdere i Danmark, Norge og Sverige med forskellig baggrund, erfaring og uddannelse. Sammen tilgodeser vi cirka 3.800 kunder med forskellige løsninger indenfor fastgørelseselementer.
Hos Arvid Nilsson værner vi om miljøet og vores ansattes sundhed og sikkerhed. Vi stræber altid efter at forbedre vores HSE-resultat. At aktivt forebygge ulykker på arbejdspladsen og at tage bæredygtige valg er noget, vi arbejder kontinuerligt med. Ikke mindst i vores CSR-arbejde, hvor vores miljøansvar er en vigtig bestanddel.
Siden december 2018 er vi arbejdsmiljøcertificeret i henhold til ISO 45001. Standarden bidrager til at sikre, at arbejdsmiljøarbejdet udføres struktureret og systematisk i hele organisationen, fra ledelsen til den enkelte medarbejder.
For at blive ISO 45001-certificeret stilles der blandt andet krav til tydelighed og struktur i arbejdsmiljøarbejdet, krav til socialt og organisatorisk arbejdsmiljø, krav til ledelsens engagement samt medarbejderens delagtighed og samarbejde.
Hvilken typ av personlige opplysninger indsamler vi, og hvordan anvender vi dem? Klik her.
Vores Code of Conduct fungerer som vores retningslinjer for ansvarsfuld og etisk adfærd med det formål at opbygge langvarige relationer til kunder, medarbejdere og leverandører. Det anvendes som et værktøj i de daglige aktiviteter, både internt og eksternt, og betyder blandt andet, at vi forventer, at leverandører, samarbejdspartnere og andre, vi arbejder sammen med, også agerer i henhold til vores Code of Conduct.